BMW AG, noua strategie globală pentru motorsport

| 27 septembrie 2016 | 0 Comments

Consiliul de Administraţie al BMW AG a decis să realinieze strategic activităţile sale de motorsport auto. Prin aceasta, compania pune bazele pentru viitorul program de motorsport al BMW Group, angajând mărcile BMW M, BMW i şi MINI. Traseele pentru dezvoltarea automobilelor şi apariţiile lor în competiţii vor fi stabilite, de acum, în cadrul BMW Group Motorsport.

Această realiniere, care vine la şapte ani de la retragerea din Formula 1 şi la patru ani de la revenirea în DTM, este o nouă dovadă a faptului că BMW Group abordează cele mai importante probleme din motorsportul mondial, aflat în continuă schimbare. Strategia are o poziţionare largă şi astfel poate să se adreseze diferitelor grupuri-ţintă de pe mapamond. Motorsportul clasic şi dezvoltarea durabilă joacă roluri importante, obiectivul fiind acela de a inspirat fanii condusului sportiv pe circuitele din lumea întreagă. Pilonii de bază ai programului din anii următori vor fi DTM (Campionatul German de Turisme), Campionatul Mondial FIA de Anduranţă (WEC), IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSC), colaborarea cu Andretti Formula E în Campionatul FIA de Formula E, programul de curse pentru clienţi în categoriile GT3 şi GT4, promovarea piloţilor tineri talentaţi şi extrem de provocatorul Raliu Dakar.

Accentul pe motorsportul bazat pe modele de producţie, care a fost decis încă din 2009, va fi intensificat în continuare. Angajamentele în DTM şi IMSA WeatherTech SportsCar Championship continuă şi este planificată participarea în WEC cu un nou model GT. BMW M4 GT4 se va alătura gamei de modele pentru cursele destinate clienţilor. De asemenea, BMW va avea o strânsă colaborare cu echipa condusă de Michael Andretti (SUA) – legenda curselor din SUA – în Campionatul FIA de Formula E – principala competiţie din lume pentru maşini electrice. Ca partener al Andretti Formula E, BMW Motorsport va colabora îndeaproape cu echipa, din dorinţa de a se familiariza cu procedurile acestei competiţii inovatoare şi de a verifica posibilitatea unei implicări oficiale în viitor. În acelaşi timp, BMW i rămâne „Official Vehicle Partner” al Formula E. Încă din sezonul inaugural al competiţiei – 2014/2015 -, BMW i8 Safety Car a rulat pe circuitele Formula E ca maşină de deschidere. Programul de motorsport este completat de cooperarea de succes pe care MINI o are cu echipa X-raid a lui Sven Quandt la Raliul Dakar.

Klaus Fröhlich, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru dezvoltare, declară: „Realinierea strategică a activităţilor de motorsport este un angajament puternic pe care compania noastră şi-l ia faţă de sporturile cu motor. Acesta va rămâne un reper major în cadrul BMW Group şi în viitor. Toată lumea ştie că BMW şi motorsportul au o legătură intrinsecă. Angajamentele ne permit să demonstrăm experienţa pe care o deţinem în domeniile tehnologiei şi integrării pe platforme internaţionale, incluzând elita curselor pentru maşini electrice şi motorsportul clasic. Mobilitatea electrică va continua să crească din punct de vedere al importanţei. În ultimii zece ani, am stabilit o poziţie de lider în industria auto şi în acest domeniu prin BMW i. Prin parteneriatul nostru cu Andretti Formula E în Campionatul FIA de Formula E, vom vedea acum o interacţiune strânsă între motorsport şi dezvoltarea producţiei în compania noastră, din care ambele departamente vor beneficia. Pe scena curselor bazate pe modele de producţie, în viitor vom fi reprezentaţi prin BMW M în competiţia globală WEC, precum şi în DTM şi IWSC. Angajamentele noastre se completează reciproc perfect: suntem în competiţie directă cu cei mai importanţi actori globali, fie prin angajamentele noastre oficiale, fie prin cursele pentru clienţi. Pe scurt: strategia viitoare se potriveşte foarte potrivită pentru BMW Group. Suntem pregătiţi pentru viitor”.

Şi directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt, vede gruparea tuturor activităţilor de motorsport auto ca fiind o dezvoltare extrem de pozitivă şi a declarat: „Este fantastic că BMW Group va avea o poziţionare şi mai largă, iar în viitor va fi reprezentat în toate domeniile relevante. Vom continua să ne concentrăm pe DTM în Europa şi aşteptăm cu nerăbdare ca pe parcursul următorilor ani să continuăm disputa foarte strânsă cu alţi constructori premium. Alte platforme internaţionale relevante vor fi încorporate în noua strategie: angajamentul în Formula E ne permite să deschidem noi drumuri şi să ne demonstrăm experienţa în domeniul mobilităţii electrice. Pe parcursul anilor următori, colaborarea cu Andretti Formula E se va concentra în principal pe familiarizarea noastră cu procedurile şi procesele, precum şi pe intensificarea cunoştinţelor noastre. Pilotul nostru oficial António Félix da Costa va fi la volan în mijlocul acţiunii. O implicare de uzină este preconizată atunci când competiţia va ajunge la cel de-al cincilea sezon. Premisa pentru toţi aceşti paşi este continua dezvoltare pozitivă a campionatului, care include, de exemplu, capacitate extinsă a bateriilor”.

Marquardt a continuat: „Cu începere din sezonul 2018, vrem să ne extindem activităţile în cursele pentru modele GT şi să concurăm în Campionatul Mondial FIA de Anduranţă, precum şi în IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Categoric, aceasta va include şi revenirea noastră la Le Mans, pe care o aşteptăm cu mare nerăbdare. Modul în care WEC s-a dezvoltat atât de bine ne face încrezători că acolo este un viitor mare pentru modelele GT. Aceasta este şi motivaţia pentru extinderea continuă în domeniul curselor pentru clienţi. Gama noastră are deja un vârf de lance reprezentat de modelul de succes BMW M6 GT3. Din 2018, prin modelul BMW M4 GT4 vom fi reprezentaţi excelent în categoria GT4, care acum trece printr-o fază de expansiune puternică. Nu mai trebuie să spunem că vom continua programul de succes destinat juniorilor, în care pregătim tineri talentaţi în cursele GT şi pentru turisme pentru provocările mai mari care vor urma. În acelaşi timp, în viitor vom intensifica susţinerea proiectului MINI pentru Raliul Dakar. În concluzie, programul de motorsport al BMW Group este aproape unic în ceea ce priveşte implicarea şi diversitatea”.

Hildegard Wortmann, vicepreşedinte executiv al mărcii BMW, a spus: „Noua strategie motorsport este caracterizată în special printr-o puternică «potrivire de brand». Angajamentele diferite contribuie în mod ideal la atributele prin care fanii şi clienţii se conectează cu respectiva marcă. Vom extinde grupurile-ţintă existente şi vom deveni, de exemplu, şi mai vizibili pentru clienţii urbani şi tineri, odată cu implicarea noastră în Formula E. per total, suntem foarte bine poziţionaţi prin această strategie pentru motorsport şi suntem reprezentaţi în cele mai importante pieţe din lume. BMW şi motorsport aparţin unul de celălalt. Această combinaţie a modelat întotdeauna marca”.

O imagine de ansamblu a programului BMW Group Motorsport

DTM: Pe parcursul următorilor ani, BMW va continua angajamentul global în DTM. În calitate de cea mai bună şi mai populară competiţie de turisme din lume, DTM reprezintă scena perfectă pe care să oferim fanilor curse interesante de cea mai înaltă calitate posibilă. DTM va rămâne o platformă importantă în viitor, în special pentru BMW Germania. BMW va juca un rol activ în asigurarea faptului că dezvoltările pozitive de marketing din acest an vor continua în viitor.

Campionatul Mondial FIA de Anduranţă: Planul este ca BMW să intre în Campionatul Mondial FIA de Anduranţă în sezonul 2018. Punctul culminant al acestui campionat este cursa de 24 de ore de la Le Mans (Franţa). BMW a obţinut victoria în clasamentul general la ediţia din 1999 cu prototipul deschis BMW V12 LMR. Ultima dată când un model BMW s-a aflat pe grila clasicei de anduranţă din vecinătatea Râului Sarthe a fost în 2011: atunci, BMW M3 GT a încheiat pe locul al treilea în categoria LM GTE. De la lansarea lui în 2012, campionatul s-a bucurat de o dezvoltare pozitivă, a deschis noi drumuri în numeroase privinţe şi a câştigat mulţi fani. Noi detalii, precum modelul ce va fi utilizat şi echipa responsabilă pentru maşină, vor fi confirmate şi anunţate pe parcursul următoarelor luni.

IWSC: IMSA WeatherTech SportsCar Championship combină maşini fantastice, circuite legendare, piloţi de top şi fani pasionaţi. Prin aceasta, continuă tradiţia lungă a curselor pentru modele sport în SUA şi Canada, în care BMW a jucat mereu un rol important. În 1975, la scurt timp după fondarea BMW of North America, legendarul BMW 3.0 CSL a câştigat cursa de 12 ore de la Sebring. 2015 a marcat a 40-a aniversare a acestui succes. BMW Motorsport şi BMW Team RLL sunt în cel de-al optulea sezon al colaborării lor. Echipa lui Bobby Rahal a participat pentru prima dată în competiţie – pe atunci cunoscută ca American Le Mans Series – în 2009. Pe parcursul anilor următori, echipa a câştigat mai multe curse şi a sărbătorit cinci titluri în categoria GT.

Campionatul FIA Formula E: Colaborarea cu Andretti Formula E este prevăzută iniţial pentru două sezoane. Aceasta încorporează, de exemplu, cooperarea la nivel de ingineri şi utilizarea reciprocă a resurselor. În funcţie de dezvoltarea generală a competiţiei, o implicare la nivel de uzină se preconizează pentru sezonul al cincilea al seriei, 2018/2019, dacă vor fi condiţiile şi circumstanţele potrivite. Ca parte a acestui angajament, BMW Motorsport va oferi pilotul său oficial António Félix da Costa (Portugalia) ca pilot pentru Andretti Formula E. Portughezul, care a urcat pe cea mai înaltă treaptă a podiumului în DTM cu BMW şi a câştigat deja curse în Formula E, va participa la întregul sezon 2016/2017 din Campionatul FIA Formula E. Pe lângă noul parteneriat, BMW i va rămâne „Official Vehicle Partner” al Formula E. Acest parteneriat permite BMW i să prezinte modelul hybrid plug-in BMW i8, în rol de Safety Car, şi modelul electric BMW i3, ca Medical Car, într-unele dintre cele mai mari oraşe din lume.

BMW Customer Racing: O ofertă completă pentru echipele private şi piloţii privaţi din lumea întreagă, care le permite să concureze cu succes în motorsport cu maşini BMW, se bucură de o lungă tradiţie şi va continua să joace un rol important în viitor la BMW Group Motorsport. Gama de produse are BMW M6 GT3 ca vârf de lance, model care a debutat în 2016 şi care imediat a câştigat curse. Din 2018, gama va include un alt model, sub forma BMW M4 GT4. Construit pe baza ideală oferită de BMW M4 Coupé, această maşină este reacţia firească la dezvoltarea pozitivă a clasei GT4. Pentru acest an sunt planificate apariţii în curse pentru testare, pentru a asigura clienţilor maşina perfectă, care a fost testată în toate condiţiile posibile. Inovaţii posibile în motorsportul entry-level, care în prezent este furnizat de BMW M235i Racing, sunt în curs de evaluare.

Programul BMW Motorsport Junior: promovarea tinerilor piloţi promiţători datează la BMW Motorsport încă din 1970. În această perioadă, filosofia a produs numeroşi câştigători şi campioni în diferite discipline din motorsport. Programul BMW Motorsport Junior – un concept multi-level pentru juniori, cu accent pe cursele GT şi de turisme – a fost lansat în 2014 şi a fost extins constant de atunci. Programul va continua să se deruleze şi în anii următori.

Raliul Dakar: Colaborarea demonstrată cu echipa X-raid şi directorul Sven Quandt, care a produs patru victorii în Raliul Dakar pentru marca MINI între 2012 şi 2015, va continua. La începutul anului 2017, echipa X-raid va începe campania pentru victoria sa cu numărul cinci în Dakar alături de MINI.

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , ,

Category: Altele, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Raliul Sibiului UniCredit Leasing 2017: echipajele locale

Raliul Sibiului UniCredit Leasing . Ediția a doua, 6-7 octombrie 2017

Închide