Barbu Claudiu şi Paul Spiridon, debut pe podium la SsangYong Baja 500 Romania, grupa UTV + 800

| 2 mai 2017 | 2 Comments

Când pasiunea îţi dă târcoale nu poţi să devii spectator chiar dacă anumite aspecte ale stării de sănătate nu îţi sunt tocmai favorabile. Iar dacă AND-ul tău poartă amprenta performanţei, nu vei ezita să te întorci în competiţiile rally raid. Dincolo de limite există oameni care fac spectacol şi dau culoare competiţiilor.  Exemplul lor este o cale de urmat. Ei sunt luptători, sportivi susţinuţi în demersul lor de familie şi parteneri. Din această categorie face parte şi endurist-ul Barbu Claudiu, sportivul care a trecut de la două la patru roţi. Performanţă excelentă la SsangYong Baja 500 Romania unde echipajul a obţinut locul 7 în clasamentul general şi locul 3 la Grupa UTV + 800.

A debutat în cursele de enduro în anul 2014 la etapa de la Gheorgheni. S-a antrenat pe circuitul de motocross la Ciolpani alături de Adrian Raduţă. A participat la cantonamente de pregătire în Spania şi s-a antrenat pe nisipul fierbinte din Tunisia alături de reputatul şi îndrăgitul pilot roman Mani Gyenes. A participat la toate etapele de enduro în campionatul naţional 2015 al FRM unde s-a clasat pe locul III la individual. Cu ligamentele şi meniscul de la piciorul drept făcute praf, a luat startul într-o competiţie de anduranţă.

Pasiunea pentru sport şi voinţa călită alaturi de riderii mentionaţi i-a adus unul dintre cele mai frumoase podiumuri din carieră la debutul in rally raid pe KTM, locul 1 la Clasa Hobby la ediţia TRANSCARPATIC Rally Raid din 2015. Din acel moment spiritul de aventura, de prietenie şi competiţie parcă a devenit un stil de viaţă pentru sportivul Barbu Claudiu.

„Am revenit în rally raid cu mare plăcere. Cred în această ramură sportivă care se poate dezvolta. Respect şi preţuiesc efortul organizatorilor care de multe ori nu este văzut. Am decis să trec la patru roţi din cauza stării nu tocmai bune a coloanei mele. Fractura din 2013 din deşert îşi spune cuvântul acum. Ştiam că nu pot să fac faţă efortului pe motor şi am ales să concurez pe un Polaris RZR, model 2017 de 170CP. Un model foarte ascultător care mi-a adus la prima cursă multe satisfacţii,” a precizat Claudiu.

Virusul unei competiţii trebuie tratat cu pregătirea fizică şi psihică,  cu verificarea vehicului de competiţie dar şi cu acomodarea, cunoaşterea capacităţilor, perfomanţelor şi a manevrabilităţii acestuia. Startul într-o competiţie de rally raid este frumos. Eşti odihnit, ţi-ai făcut adnotările pe roadbook, ţi-ai pregătit o strategie, cunoşti punctele de alimentare şi primii kilometrii se scurg în clepsidra concursului. Apoi apar provocările. Găseşti zone cu aderenţă diferită, cu noroi. Apa care ţi-a udat echipamentul adună noroiul, căldura şi praful îţi pătrund prin toţi porii, iar ratarea unui reper poate să-ţi creeze disconfort în afară de pierderea timpului pe probă.

„Premergător BAJA 500 din acest an am efectuat două etape de pregătire la Fundulea. Am folosit roadbook-urile de la ediţia din anul 2016 şi am parcurs două segmente împreună cu Paul Spiridon. Paul este omul care m-a ajutat cu tot ce înseamnă logistică până acum. Actuala formulă m-a obligat să-l aleg pe Paul în calitate de navigator. Deşi mai are multe de învăţat, Paul Spiridon s-a descurcat iar acolo unde a întâmpinat anumite nelămuriri am hotărât împreună în ce direcţie ne îndreptăm. Paul a avut momente când nu a reuşit să ţină ritmul dictării cu ritmul de deplasare. Am pierdut mult timp, am pierdut cel puţin 50 de minute pe traseu la un moment dat şi nu înţelegeam unde greşim. Într-un final am oprit un echipaj italian şi i-am întrebat la ce poziţie sunt pe rooadbook. Noi eram la poziţia 30 iar ei la 240, dar fiecare dintre noi pe alt roadbook. Mi-am dat seama de confuzie şi am reluat competiţia. Pentru comunicare am folosit un Terratrip, un sistem excelent care nu a dat rateuri. Am avut o cursă fără incidente tehnice, fără pene. Polaris-ul a funcţionat ireproşabil chiar dacă pentru moment are un inconvenient pe care-l vom rezolva. Capacitatea rezervorului de combustibil este prea mică pentru competiţii de anduranţă. Am avut cinci realimentări.Vom căuta o soluţie pentru a mării capacitatea rezervorului,pentru a creşte autonomia vehiculului,a precizat Barbu Claudiu.

Dacă în prima parte a concursului, terenul cu noroi i-a întrebuinţat serios pe concurenţi, în partea de final ritmul s-a modificat şi a făcut o nouă triere în rândul competitorilor.

„Sunt foarte fericit că am reuşit să termin acest concurs. La final adrenalina îmi pompa lacrimi de bucurie. Am avut câteva momente dificile dar am reuşit. Oboseala s-a acumulat rapid. Nu ne-am dat seama când şi cum au trecut 11 ore de competiţie. Am avut noroc că am primit două roodbok-uri, la cererea noastră. Primele exemplare s-au făcut praf de la apă şi noroi. În rally raid există costuri destul de mari pentru organizatori sau pentru echipe, piloţi. Nu ştiu cum se descurcă cei care organizează astfel de competiţii dar eu vreau să le mulţumesc pentru tot ceea ce fac şi suportă. Este o muncă titanică pe care o apreciez şi respect. Participarea mea este posibilă în rally raid datorită: ASP Group (Importator oficial Polaris, LS2 Helmets, ITP), reprezentat de Bogdan Dumitriu, care s-a şi prezentat sâmbătă  seara la Buzau pentru a ne felicita pentru faptul că am terminat cursa, fără să ştie la acel moment că am terminat pe locul III. De asemenea, am primit felicitări de la Oldřich Hřích, reprezentatul Polaris Cehia – Europa. Alţi parteneri: Reinvent Consulting si Best Ride. Nu vreau să uit săaduc mulţumiri echipei tehnice: Marius Botezat, Radu Gabi, Cristian Dragomir, Raluca Sima, Georgiana Gaman şi bineînţeles  familiei, cea care mă susţine necondiţionat,” a conchis Barbu Claudiu.

Credit foto: Dan STRĂUŢI


Tags: , , , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Record de timp pe Poiana pentru o masina de grupa F2

După ce Gabriel ENE reuşea să obtină titlul de campion național al grupei F2 încă de la penultima etapă a...

Închide