Barbu Claudiu: marturii de la OiLibya Rally of Marocco 2017

| 16 octombrie 2017 | 0 Comments

Exact la doua saptamani de cand am plecat spre Maroc, reusim sa ne intoarcem acasa dupa un parcurs de peste 11.000 km, plus 2.500 km in regim de concurs (speciale si legaturi – mai mult legaturi, decat speciale).

Suntem inca in asteptarea oficializarii confirmarii loculului 7 sau 6, aspect ce mai poate dura pana la 5 zile. Afirmatia este facuta de reprezentantii organizatorului, dupa ce concurentii au trecut linia de sosire si a avut loc si festivitatea de premiere. Aceste lucruri se intampla la o etapa dintr-un Campionat Mondial. Unde esti tu Elvis Rus, sa le vorbesti de Regulamente?!

Total dezamagit de modul de organizare. O fi etapa de anvergura a Campionatului, dar nu poti:

– sa blochezi fiecare echipaj in verificari administrative peste patru ore, in conditiile in care timpul alocat era de doar 15 minute. Asemenea cozi, am mai vazut doar inainte de ’89, cand stateam la portocale;
– sa stabilesti la briefing puncte de alimentare, pentru ca a doua zi, dupa ce parcurgi o legatura de 250 km, sa afli la Start ca s-au stabilit altele, iar alimentarea de la start a fost anulata;


– sa ajungi in punctele de alimentare si sa opresti raliul din lipsa de combustibil in mijlocul desertului timp de doua ore, pentru ca nu stie nimeni nimic, ca apoi benzina sa fie livrata concurentilor in bidoane de apa, reluarea cursei facandu-se dupa cum a reusit fiecare sa isi puna mai repede benzina;
– sa fii recuperat din dunele Saharei, dupa 66 de ore – nu ni s-a intamplat noua – pe noi urmau sa ne lase peste noapte, urmand a fi recuperati a doua zi cu un elicopter; desi ma indoiesc de acest lucru, avand in vedere ca si Elisabete Jacinto a ramas blocata timp de doua zile; a mai ajuns in bivouac abia la finalul raliului. Noi am avut noroc ca in mijlocul noptii am fost gasiti de nomadul Daya Lahsen, care a fost mult mai eficient decat gps-ul organizatorului;
– sa incepi ziua cu o proba de legatura de peste 400 de kilometri, si sa intri apoi la 15.30 intr-o speciala de 150 km printre dune. Pentru multi dintre noi, speciala s-a transformat in proba de noapte, iar daca mai ai si noroc de o furtuna de nisip, inseamna ca ai toate ingredientele pentru o experienta de neuitat;
– la fiecare roadbook sa vii cu rectificari zilnice de peste 30 de pozitii, din care mai mult de jumatate reprezentau pozitii suplimentare, unele cu schimbari diametral opuse de directie, cu indicatii incomplete si prezentate in superba limba franceza;
– concurenti care apar pe lista de start, trec linia de sosire, se incadreaza in timp, dar nu mai apar in clasament sau li se aloca un timp mai slab fata de alti concurenti ce ajung cu mult dupa, in conditiile in care nu au nici un fel de penalizare;
– alte x luate cate n probleme, insa nu le mai expunem pentru a nu parea carcotasi.

Lucruri pozitive:

– din toate punctele de vedere a fost cel mai complex raliu, la care am participat vreodata, ce ne-a solicitat atat fizic, cat si mental, si nu in ultimul rand financiar – pe aceasta cale reamintim sponsorii fara de care nu am fi reusit sa luam startul: #ASPGroup, #PolarisOficial, #BestRide, #GPSRally, #ReinventConsulting;
– probe spectaculoase de navigatie;
– introducerea „orelor obligatorii de studiu in biblioteca” pentru a-ti configura roadbookul, avand telefonul confiscat inca de la intrare. Este pentru prima oara cand FIA si FIM recurg la aceste masuri, ce s-au aplicat doar pentru prima speciala si ultima speciala.

Ca si amendamente (pentru ca presupun ca se va generaliza), „orele de studiu” nu ar trebui impuse, ci in baza efortului organizatorului, acesta sa asigure supravegherea prelucrarii roadbookului din momentului in care a fost inmanat si pana inainte de start (si nu doar doua – trei ore); si posibilitatea de a primi roadbookul in format pdf, inainte de start, pentru cei care au derulatoare digitale;
– implicarea sustinuta a autoritatilor: pe parcursul probelor de legatura, desi era vorba de sute de kilometri, pe sensul de deplasare, erau prezente echipaje de politie si ale armatei la fiecare intersectie, gura de pod, alee etc. Ar trebui sa-i multumim altetei sale, Regele Mohammed VI, sub patronajul caruia s-a desfasurat evenimentul;
– recuperarea motocicletelor din desert s-a facut cu ajutorul elicopterelor de politie (pe cele pe care le-au gasit);
– aplicarea fara nici o exceptie a amenzilor pentru depasiri de viteza in zonele de restrictie: concurent in fata noastra, a trebuit sa plateasca 5 x 100 de euro, pentru ca a depasit de 5 ori restrictia de 100 km/h, cu doar 1 km – a avut 101 km/h. La 102 km/h ar fi platit 200 de euro;
– spiritul de fair-play ce se manifesta intre concurentii care au nevoie de ajutor – orice fel de ajutor;
– desi au fost probleme in desfasurarea raliului, organizatorii au dat dovada ca incearca sa rezolve orice problema semnalata, chiar daca uneori era cam tarziu.

Concluzia:
Ne ducem si la anul!!!

Video si imagini preluate de pe pagina lui Barbu Claudiu


Tags: ,

Category: Altele, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Spectacol sub ‘ameninţarea’ meteo

Promo Rally TOTAL etapa a doua 44 de participanţi au trecut peste „ameninţarea” meteo referitoare la ziua de duminică, 19...

Închide