Baja Transilvania 2017: Adrenalina si rasturnari de situatii imprevizibile pentru echipajul Mihai Chiparus – Vladimir Gora

| 12 iulie 2017 | 0 Comments

Aparentele unei etape usoare pot sa-ti induca o stare de liniste, de incredere. Stii ca traseul este unul dedicat navigarii si pilotajului, iar acest aspect te determina sa revii. Rally raid-ul este leaganul pasiunii, este locul unde iti testezi rabdarea, limitele si vointa, este locul unde lupti cu neprevazutul. Rally raid-ul este locul unde ranile iti sunt  tamaduite si de adversar. Rally raid-ul, locul unde te bucuri de oameni, unde iti invingi adversarul in cursa.

Dupa cursele de motociclism viteza, Mihai Chiparus – presedinte AS CS ADRENALINE Motorsports – a sorbit din cupa rally raid-ului in 2016, iar din acel moment participa cu entuziasm la fiecare etapa din cadrul Campionatului National de Rally Raid organizat sub tutela Federatiei Romane de Automobilism Sportiv.

„Aparent, la prima vedere, Baja Transilvania 2017  parea o etapa usoara, pe un traseu accesibil. Insa a fost o etapa deosebit de frumoasa cu un traseu care a pus in dificultate piloti si navigatori cu vasta experienta in competitii internationale de rally raid, dar si masinile lor.

Pentru noi (n.r.:Mihai Chiparus – Vladimir Gora), Baja Transilvania a insemnat debutul la clasa profi. A fost prima lupta alaturi de cei mai buni, o competitie care nu am crezut ca o vom termina. Avand experinta etapei de anul trecut, am abordat cursa usor relaxati, mai ales dupa breifing unde am primit foarte mult detalii si explicatii extrem de folositoare in cursa. Insa calculele noastre nu s-au potrivit cu situatia din teren,” a declarat Mihai.

Atmosfera premergatoare competitiei a fost frumoasa, placuta iar exigentele organizatorului in respectarea regulamentului cursei a fost de bun augur pentru sportivi. Pas cu pas, Victor Pop si Mihai Leonte i-au introdus in ritmul infernal al unei competitii considerate usoare cu sfaturi si recomandari punctuale.

„Prima zi, prima proba speciala a fost solicitanta. Ne-a placut foarte mult. A fost superba ca de altfel tot concursul. O proba foarte echilibrata din toate punctele de vedere: pilotaj si navigare. A fost o surpriza frumoasa, iar parcurgerea acesteia ne-a aratat ca trebuie sa ne concentram, sa ne protejam masina si sa fim foarte atenti la partea de navigatie. Dar, inceputul nu a fost unul prea fast pentru noi. Am fost nevoiti sa forfetam prima proba speciala din cauza unei erori (n.r: conform regulamentului exista posibilitatea intreruperii unei probe cu penalizare). Am luat startul in a doua proba speciala in tromba, dorind sa recuperam penalizarea primita, fara sa tinem cont de sfaturile primite: calm, consecventa, rabdare, lupta, luciditate.

La jumatatea probei a survenit o a doua greseala care s-a lasat cu defectiuni la sistemul de directie. A fost o lovitura dura. Intr-un limbaj mai putin tehnic si direct: “ne-am tarat” la propriu pana la terminarea  specialei. A fost greu, insa mereu ne-am adus aminte ca trebuie sa terminam.

Am terminat prima zi de competitie tristi, dezamagiti, necajiti. Pornisem atat de bine si am avut o prestatie dezamagitoare iar defectiunea ne conducea spre abandon,” a mentionat Chiparus.

Dupa o zi plina de evenimente, dupa un parcurs nu foarte bun, cu o proba forfetata, cu o penalizare si o masina defecta te intrebi daca merita sa continui. Debusolat, te uiti la masina de concurs si iti doresti sa se intample o minune. Timpul nu mai este prietenul tau iar sansele sa iti repari defectiunea sunt doar ipotetice. Stelele iti zambesc si te consolezi cu imaginea naturii. Rememorezi parcursul zilei si iti doresti sa continui insa nu mai ai cum.

„Revin in rally raid cu indarjire, cu drag si fiecare etapa imi intareste convingerea ca trebuie sa continui, pentru ca aici exista o mare si frumoasa familie. Imi este greu sa va spun acum ce a fost in sufletul meu dupa prima zi. Aprecierile primite din partea tuturor pentru efort si determinare nu au reusit sa-mi vindece durerea. Suportul moral si tehnic al lui Dan Berger si al echipei sale au fost providentiale. Iar cand spun acest lucru va rog sa va ganditi la urmatorul aspect: acesti oameni mi-au reparat masina inainte de a se ocupa de masina lor de concurs gasind o solutie tehnica surprinzatoare. Am tot respectul si doresc inca o data sa le multumesc brasovenilor pentru ceea ce au facut. A fost ireal, magnific sa vezi adversarul ca-si lasa intretinerea masinii pe locul 2!” a subliniat Mihai Chiparus.

„A doua zi in cadrul primei probe speciale “surprizele” nu au incetat sa apara. Din nou ne-am confruntat cu defectiuni tehnice masina a ramas blocata in 4 x 4 si nu am mai reusit sa o decuplam, iar reductorul dadea semne de gripare. A fost aspectul care ne-a determinat sa ne modificam strategia, nu am mai reusit sa rulam si sa parcurgem proba in ritmul dorit. Am reusit totusi sa mentinem un ritm care sa ne mentina in concurs, fara a depasi timpul limita maxim admis pentru parcurgerea probei.

In ultima proba speciala a zilei am reusit sa decuplam 4 x 4 si am parcurs proba in bune conditii pana la final. Practic a fost singura speciala a raliului in care am avut o evolutie 100 % reusita in detrimentul celorlalte echipaje care au intampinat problemele cu care noi ne confruntasem deja, fapt care a contribuit si dus la o rasturnare spectaculoasa de clasament. Am terminat cursa pe locul II la clasa th 2.2 si pe locul III la total general auto.

Per ansamblu Baja Transilvania a fost o etapa unde am invatat foarte multe. A fost o etapa complexa unde experienta organizatorului, Victor Pop si-a spus cuvantul. Debutul nostru la profesionisti ramane o dulce povara din care am invatat foarte multe si inca odata se confirma faptul ca o data cu evolutia totul creste exponential iar greselile devin aproape de neiertat.

Sunt multumit de evolutia Adrenaline Motorsports si de cursul ascendent al echipei construit pas cu pas de la debutul in rally raid pana in momentul actual. Nu in ultimul rand felicit cel de-al doilea echipaj Stefan Valsanoiu – Claudiu Mirea care s-au confruntat cu probleme tehnice de la debutul etapei si au depus toate eforturile pentru a putea avea o evolutie buna.  De asemenea inca o data felicitari pentru rezultate, sportivitate si spirit competitional echipajelor Duster Hobby Racing care au avut o evolutie aparte si mult succes in continuare.

Multumim pentru suport si sprijin tuturor celor implicati atat in mod direct cat si indirect si asteptam cu nerabdare etapa urmatoare de la Bistrita,” a concluzionat Mihai Chiparus – presedinte AS CS ADRENALINE Motorsports.

Felicitari, oameni buni!!!

Credit foto: Dan STRAUTI


Tags: , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Noul BMW M5

Noul BMW M5 duce BMW M GmbH pe un teritoriu nou cu sistemul de tracţiune integrală M xDrive care debutează...

Închide