Art Basel şi BMW îşi continuă iniţiativa comună

| 8 decembrie 2016 | 0 Comments
BMW Art Journey

BMW Art Journey

Art Basel şi BMW îşi continuă iniţiativa comună de recunoaştere şi susţinere a artiştilor în curs de afirmare din întreaga lume prin anunţarea finaliştilor pentru BMW Art Journey – anunţul a fost făcut în cadrul Art Basel Miami Beach. Asemenea unui studio mobil, BMW Art Journey pot duce artiştii aproape oriunde în lume pentru a dezvolta noi idei şi pentru a crea noi proiecte.

Acum, un juriu de specialitate a anunţat următorii trei finalişti din rândul artiştilor ce au expus în cadrul secţiunii Positions, rezervată artiştilor în curs de afirmare la expoziţia Art Basel Miami Beach:

Max Hooper Schneider la High Art (Paris)

Max Hooper Schneider (născut în 1982) trăieşte şi lucrează în Los Angeles. A studiat biologia şi peisajul arhitectural la Universitatea Harvard, iar munca lui este rezultatul a ceva ce poate fi descris ca fiind „experimentare recalcitrantă”. În practică, el acordă atenţie în mod special relaţiei în evoluţie dintre filozofie şi natură. La ediţia din acest an a Art Basel Miami Beach, Schneider a prezentat o instalaţie ce a constat dintr-un grup de lucrări ce funcţionează ca o clasificare a obiectelor. Expoziţiile solo ale lui Schneider includ Kayne Griffin Corcoran (Los Angeles) şi Federico Vavassori (Milano). Recent, el a expus în expoziţii de grup la Art Foundation (Londra) şi Galeria Nicodim (Bucureşti).

Maggie Lee la Real Fine Arts (New York)

Maggie Lee (născută în 1987) trăieşte şi lucrează în Brooklyn (New York). Artistul american de origine taiwaneză a obţinut licenţa în Printmaking, în 2009, la Institutul Pratt. În cadrul Art Basel Miami Beach, artista multimedia a prezentat o instalaţie captivantă de lucrări noi în formate diferite, concepută sub forma dormitorului unei adolescente, unde fiecare obiect este o lucrare individuală, inclusiv televizor, sculpturi suspendate şi lucrări pe zid care combină elemente în colaj şi creează o experienţă multistratificată. Expoziţiile solo ale lui Lee includ 356 Mission (Los Angeles), Real Fine Arts (New York) şi Ladybug House (San Francisco). Expoziţiile de grup recente includ Whitney Museum (New York) şi SCHLOSS (Oslo).

Beto Shwafaty la Prometeogallery di Ida Pisani (Milano)

Beto Shwafaty (născut în 1977) trăieşte şi lucrează în Brazilia. În 2015, el a primit Premiul FOCO Bradesco/ArtRio, precum şi Premiul ICCo/SP-Arte. El dezvoltă o practică bazată pe cercetare a spaţiilor, istoriilor şi vizualurilor. Expoziţia lui Shwafaty de la Art Basel Miami Beach a conţinut o instalaţie de video, sculptură, obiecte şi materiale tipărite pentru a compune un ecran care evocă aspecte legate de gestionarea terenurilor, a populaţiei, a imaginii politice şi a esteticii. Expoziţiile lui solo includ City Museum (São Paulo) şi Lampione (Frankfurt am Main).

Acum, cei trei artişti sunt invitaţi să-şi prezinte propunerile care descriu călătoria ideală în viziunea lor. Câştigătorul va fi anunţat la începutul primăverii 2017.

Membrii juriului de specialitate din Miami Beach au fost:

Massimiliano Gioni, director artistic al New Museum (New York);

Gabriele Horn, director al Berlin Biennale (Berlin)

Victoria Noorthoorn, director al Muzeului de Artă Modernă (Buenos Aires);

Bisi Silva, director al Centrului pentru Artă Contemporană (Lagos);

Philip Tinari, director al Centrului Ullens pentru Artă Contemporană, Beijing).

„Juriul a fost foarte atras de calitatea prezentărilor din acest an de la secţiunea Positions. Diversitatea – geografică şi conceptuală – artiştilor şi galeriilor ce au participat a permis o prezentare generală singulară şi energizantă a artei emergente din prezent. Ca întotdeauna când eşti pus în faţă cu asemenea artişti deosebiţi, alegerea a fost foarte dificilă, dar decizia juriului a fost unanimă cu privire la cei trei artişti”, a declarat juriul.

În colaborare cu artistul câştigător, călătoria va fi documentată şi fi împărtăşită publicului prin publicaţii, online şi social media.

Pe parcursul expoziţiei din acest an găzduită în Miami Beach, Abigail Reynolds, cea mai recentă câştigătoare a BMW Art Journey, a prezentat primele lucrări pe care le-a creat din călătoriile sale. În BMW Lounge au fost expuse fotografii care au documentat prima etapă a călătoriei ei, în care a explorat librăriile dispărute de-a lungul Drumului Mătăsii.

Cea mai recentă ediţie a seriei de cărţi BMW Art Journey, „For whom the Bell Tolls”, a fost şi ea prezentată la expoziţie. Cartea oferă introspecţie în BMW Art Journey a lui Samson Young şi conţine jurnalul de călătorie al artistului, cu reflecţiile şi descrierile sale asupra locurilor vizitate în 12 ţări din cinci continente. Inclusă în volum este o serie de schiţe sonore, care evocă peisajul acustic al clopotelor, alături de o broşură pentru plimbarea multimedia pe care Young a găzduită la expoziţia Art Basel Hong Kong din 2016.

Lansată în 2015, BMW Art Journey este o colaborare la nivel global între Art Basel şi BMW, care a fost creată pentru recunoaşterea şi susţinerea artiştilor în curs de afirmare din întreaga lume. Acest premiu unic este deschis artiştilor care îşi prezintă lucrările în cadrul secţiunilor Discoveries de la Hong Kong, respectiv Positions de la Miami Beach. Două jurii, compuse din specialişti de renume internaţional, aleg finaliştii de la fiecare secţiune, care ulterior sunt invitaţi să-şi prezinte propunerile pentru o călătorie al cărei scop este dezvoltarea ideilor şi a activităţii lor artistice. Următoarea selecţie pentru BMW Art Journey va avea loc în timpul Art Basel Hong Kong, unde trei artişti de la secţiunea Discoveries vor fi nominalizaţi în luna martie a anului viitor. Câştigătorul va fi desemnat în primăvara anului 2017.

BMW este partener global al Art Basel şi a susţinut, de peste un deceniu, expoziţiile Art Basel de la Basel, Miami Beach şi Hong Kong.

Despre Art Basel

Fondat în 1970 de galerişti din Basel, Art Basel găzduieşte cele mai importante expoziţii mondiale pentru lucrări de artă modernă şi contemporană, situate în Basel, Miami Beach şi Hong Kong. Definit de oraşul şi regiunea care îl găzduieşte, fiecare eveniment este unic, lucru reflectat prin galeriile participate, lucrările de artă prezentate şi conţinutul programelor paralele, produs în colaborare cu instituţiile locale pentru fiecare ediţie.

În ultimii ani, angajamentul Art Basel faţă de lumea artei a fost extins dincolo de expoziţiile de artă. În 2014, Art Basel a lansat propria Iniţiativă de Crowdfunding, în colaborare cu Kickstarter, ceea ce a contribuit la catalizarea sprijinului atât de necesar pentru proiecte de artă non-comerciale remarcabile din lume şi a contribuit la strângerea a peste un milion de dolari pentru toate proiectele creative de pe mapamond. Pentru Art Basel Cities, lansat în 2016, Art Basel va colabora cu anumite oraşe partenere pentru a dezvolta programe vibrante şi generatoare de conţinut specifice fiecărui oraş în parte. Prin conectarea lor la universul global al artei prin experienţa şi reţeaua Art Basel, Art Basel Cities îşi susţine oraşele partenere în dezvoltarea peisajului cultural unic al acestora. Primul oraş cu care Art Basel este partener în cadrul Art Basel Cities este Buenos Aires.

De aproape 50 de ani, BMW Group a iniţiat şi s-a implicat în peste 100 de proiecte culturale la nivel mondial. Compania pune accentul principal pe implicarea de durată în arta modernă şi contemporană, pe muzica jazz şi cea clasică, precum şi pe arhitectură şi design. În 1972, trei picturi de mari dimensiuni semnate de Gerhard Richter au fost create special pentru a fi expuse în foaierul sediului central BMW Group de la München. De atunci, artişti precum Andy Warhol, Jeff Koons, Daniel Barenboim, Jonas Kaufmann şi arhitecta Zaha Hadid au cooperat cu BMW. În prezent, artista Cao Fei din China şi americanul John Baldessari creează două noi automobile pentru colecţia BMW Art Car. Pe lângă iniţiativele comune precum BMW Tate Live, BMW Art Journey şi concertele „Opera for All” din Berlin, München şi Londra, compania este şi partener al unor muzee şi expoziţii de artă de renume, precum şi al unor orchestre şi opere de pe mapamond. BMW Group garantează libertatea absolută de creaţie în toate activităţile culturale în care este implicată – acest aspect este esenţial pentru lucrări de artă revoluţionare, ca şi pentru inovaţiile importante într-o afacere de succes.

În România, BMW a consolidat parteneriate de tradiţie cu Festivalul de muzică de cameră SoNoRo sau  Les Films de Cannes à Bucarest. La nivel naţional, prin reţeaua de dealeri BMW, sunt suţinute o gamă largă de proiecte culturale, aşa cum este Festivalul de Teatru de la Sibiu.


Tags: , , ,

Category: Diverse, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Modelul Suzuki Swift a câștigat premiul RJC Car of the Year 2018

Noul Suzuki Swift, disponibil din luna mai și în România, a câștigat premiul RJC Car of the Year 2018, cea...

Închide