Apostu Adrian, gânduri octanice

| 25 iunie 2015 | 1 Comment

Apostu Adrian 2015Fiecare avem un drum pe care-l străbatem în mod diferit. Adrian Apostu este unul dintre tinerii ingineri de clasă ai școlii românești prin transpirația căruia se scurge pasiunea pentru mecanică, motoare, mașini dar și pentru motorsport.

Își petrece timpul liber pedalând de zor pe șoselele României sau pe cărările de munte în căutarea armoniei dar și a celor mai viabile soluții care să-l ajute profesional sau care să aducă satisfacții celor din jurul său. Entuziast și plin de energie participă la cele mai îndrăznețe proiecte de recondiționare sau refacere a vehiculelor istorice dar și de preparare a mașinilor de competiție.

Nelipsit de pe probele competițiilor organizate în România, atunci când timpul avut la dispoziție îi permite acest aspect, Adrian trăiește la intensitate maximă evoluția fiecărui echipaj.

În anul 2014 a răspuns prezent provocării de a participa la un concurs de îndemânare. Din acel moment, percepția față de sportul cu motor a căpătat noi valențe iar virusul pasiunii l-a împins la debutul în probele de viteză în coastă. Adrian Apostu și-a făcut debutul în Campionatul Regional de Viteză în Coastă la etapa organizată de C.S. Auto Crono desfășurată duminică 21 iunie a.c. la Sfânta Ana.

Vă invit să citim împreună destăinurile lui Apostu Adrian, un om, un inginer a cărui pasiune aduce bucurie, satisfacție și împliniri celor din jurul său. Dincolo de aceste gânduri se află pasiunea, sufletul plin de bunătate și calitatea lucrului bine făcut.

Ma numesc Apostu Adrian si sunt inginer mecanic de profesie.

Povestea mea incepe in Panciu, un mic orasel situat intre vii pe plaiuri pitoresti ale Moldovei.

Inca de mic am fost fascinat de tot ce misca in jurul meu. Cuvantul care ma caracterizeaza este curiozitatea. Sunt o fire dinamica, dornica de cunoastere si de perfectionare.

Nu stiu sa va spun exact de unde a plecat toata aceasta pasiune, daca mi-a fost insuflata sau pur si simplu m-am nascut cu ea. Port un respect enorm parintilor mei care mi-au oferit o educatie si m-au ajutat sa imi realizez studiile.

Tatal meu este cel care mi-a pus volanul in mana de mic copil si care m-a invatat tainele condusului, sa cunosc masina si sa o simt, sa imi adaptez stilul de condus in functie de conditiile de drum si cel mai important sa stiu cand sa renunt. Pe aceasta cale tin sa ii multumesc din suflet pentru tot ce a facut pentru mine.

M-am nascut in masina, tatal meu fiind printre cei care la vremea aceea avea o minunata Dacia 1301 apoi o Dacia 1300 si tot asa copilarind printre Dacii am ajuns sa le iubesc. Punand suflet in tot ce face si fiind un om riguros am invatat tainele mecanicii executate meticulous, curat si cu pasiune. Impreuna cu tatal meu am vazut toate drumurile patriei fiind mereu atent la toate miscarile lui, la drum si la trafic, eram fascinat.

Anii au trecut, eu m-am documentat continuu, am experimentat, m-am antrenat si am ales acest domeniu frumos venind in Brasov in 2005 la studii. Am petrecut 6 ani frumosi de facultate implicandu-ma activ in proiecte si fiind mereu aproape de profesori. De la venirea mea in Brasov viziunea mea era sa se schimbe radical. Daca pana atunci contactul meu cu motorsportul era destul de limitat, acum eram in mijlocul fenomenului. Visul meu de mic de a deveni pilot prindea contur.

Am cunoscut oameni minunati, mi-am facut prieteni adevarati si am inceput sa ma implic activ in fenomen. Dorinta era foarte mare, facultatea era o placere, faceam totul cu ardoare si am inceput sa cred in visul meu si se pare ca nu a fost in zadar.

Am absolvit Facultatea de Inginerie Mecanica (sectia Autovehicule Rutiere) si Masterul (Sisteme avansate de propulsie) si m-am angajat ca inginer proiectant, profesie care o imbratisez cu drag si acum, iar dupa munca de birou strang cu placere cheile in mana si ma murdaresc pe sub masina.

De-a lungul timpului am fost implicat in mai multe proiecte in aceasta sfera de activitate. Nu le voi puncta dar vreau sa spun ca ma bucur ca sunt parte din aceasta familie, am invatat multe si am putut sa aduc un aport prin munca mea.

Iata-ma acum, dupa multi ani de munca si daruire, timp in care am ajuns sa fiu nelipsit din viata motorsportului romanesc sa ajung sa iau startul mult visat.

In noiembrie 2014 am acceptat prima provocare intr-un cadru organizat si am participat la o etapa de autoslalom (indemanare) organizata de Club Auto Crono unde cu masina de strada am reusit sa ma clasez pe locul 2 la clasa mea. Am zis sa nu ma opresc aici si sa imi testez in continuare capacitatile in a manui volanul.

21 iunie 2015, o zi care se anunta ploioasa. Am sperat ca totusi vremea va fi mai blanda. Suna alarma, arunc ochii pe geam….ploua L. Stiam ca nu va fi usor dar nu m-am descurajat. Materialul de concurs fiind slab (competitive, nu calitativ) dar eu fiind sigur pe mine si dornic sa imi infrunt adversarul (adica pe mine insumi).

Masina cu care am decis sa particip era aceeasi. Un simplu Opel Astra F, cu un minuscul motor de 1,4 si 60CP cuplat la o cutie de viteze WR (wide ratio – rapoarte lungi).

Este masina mea de zi cu zi pe care am decis sa o fac mai sprintena dar fara a-i depasi utilitatea. Atentia mea in pregatirea masinii s-a axat in primul rand pe comportamentul dinamic al masinii, aceasta avand trenul de rulare si directia modificate cu setarile aferente si frane imbunatatite. Timpul limitat nu a facut posibila montarea motorului + cutiei deja pregatite si nici a franelor majorate. Sper sa le definitivez pana la etapa de la Sugas Bai programata in septembrie anul acesta unde sper sa iau din nou startul.

Cunoscand foarte bine masina nu am avut deloc emotii in ziua de concurs. Cunosteam comportamentul masinii cu cauciucurile de strada cu care era echipata si stiam ce ma asteapta, adica patinaj artistic.

Am avut pregatite de schimb un set de roti (2 slickuri de uscat si 2 intermediare) si am sperat sa fie uscat pentru a putea sa le montez. Conditiile meteo ne-a fortat sa facem tot felul de permutari si setari de presiune pentru a gasi solutia cea mai buna.

Traseul este unul clasic de coasta: ingust, virajat, alert. Contine ace de par, viraje de viteza, diferenta de nivel considerabila, cu ruperi de ritm in care pilotajul este foarte important, fara sa se neglijeze in acelasi timp performantele si dinamica automobilului de cursa.

I-am avut alaturi de mine pe cei care mi-au asigurat parcul de service: iubita mea Mocanu Monica (cea care ma sustine la maxim in tot ceea ce fac), Robert Adam (un om minunat si un adevarat camarad care nu mai are nevoie de prezentari caruia ii multumesc pentru tot ceea ce face), Adina Adam (prietena de suferinta cu Monica :D) si fratele meu Bogdan Apostu (prezent permanent cu mine la orice eveniment si care ca si mine are virusul in sange). Aceasta este doar o parte din echipa tehnica, asa cum o numim noi. Le multumesc pe aceasta cale si sper sa ramanem la fel de uniti si sa ne indeplinim visul: Dacia Rally Team.

Sfanta Ana Apostu AdrianDe asemenea vreau sa multumesc celor care m-au ajutat si au facut posibila prezenta mea la aceasta etapa: Atti (furnizorul principal de piese si un adevarat sustinator), Dan Spuderka (pentru tot ce m-ati invatat si pentru tot ajutorul), Cristi Stoicanea (data viitoare sa-mi dai 4 intermediare J), Nicu (AutoChelu – setari directive, stiu ca te-am inebunit :D) si tuturor prietenilor care m-au incurajat si care ma sustin. Salut spectatorii care au inghetat sub ploaia rece pe probe si sper ca am facut o impresie buna. Cu aceeasi dedicatie sper sa revin cat de curand pe probe si ii asigur ca voi oferi mereu spectacol.

Drumul e lung, am mult de munca dar am ambitia ca voi reusi. Asa cum se stie bugetul limitat ma tine pe margine dar voi face eforturi sa reusesc sa ma aliniez la start.

Sper sa ne vedem in septembrie la Sugas Bai sanatosi, voiosi si cu masina mai bine pregatita.
Planurile de viitor cuprind obtinerea licentei de pilot si pregatirea masinii cu care vreau sa evoluez: Dacia 1310.

Video: YouTube

Foto arhiva personala Apostu Adrian


Tags: , , , , , , , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Premiera nationala: cursATA. Titi Aur îți prezintă primul curs online de conducere defensivă

Academia Titi Aur a lansat, în premieră națională, cursul online de conducere defensivă, pe platforma www.cursata.ro (https://curs.titiaur.ro/cursata/), un curs specializat...

Închide