Alex Lascu: despre motorsport, pasiune si echilibru

| 10 aprilie 2017 | 0 Comments

Alex LascuPrin definitie, cuvantul “pasiune” reuseste sa puna la un loc un cumul de factori precum bucurie, fericire, dorinta, dar mai ales ambitie.

Despre ambitie si dorinte devenite realitate vorbim astazi cu Alex Lascu, craioveanul  ce a reusit prin simpla prezenta sa  creeze expresia “De-a Lascu”.

Salut Alex! Ne bucuram sa ne onorezi cu prezenta intr-un interviu marca Autostiri.ro.

“Salutare tuturor ! Salutare Aurostiri. Multumesc frumos pentru ocazia de a impartasi cateva ganduri cu voi !”

Pasiunea tanarului pilot a fost descoperita din curiozitate, atunci cand a inceput sa se documenteze mai mult despre tot ce inseamna motorsport, „…propriu-zis pasionat de raliuri sunt de prin ’97, ’98. Citeam, cautam sa gasesc informatii, poze si filmari,” iar prima cursa oficiala la care a participat a fost in anul 2008 la Slatina pe un traseu care ii era foarte cunoscut”, relateaza Alex.

“Prima cursa a mea a fost in 2008 la Slatina, pe traseul de la Mosteni, la Cupa Oltului, o competitie organizata de un club din Slatina sub ACR. Am alergat atunci cu un Subaru Impreza 08MY World Rally Blue si mi se parea ca toata lumea este a mea.”

Pentru ca intr-un echipaj este vorba de echilibru, temperare si pasiune, jumatatea feminina a echipajului ne-a povestit despre Alex atunci cand se afla in masina de curse: “M-ai intrebat cum este Alex ca si pilot, ei bine, el este foarte relaxat in parcul service si pe probele de legatura, insa pe probele speciale este concentrat 100% si savureaza fiecare metru. Eu pe de alta parte sunt opusul, sunt ”bagata in priza” de la inceput la final. Cred ca si aspectul acesta este un atuu important in relatia pilot-navigator insa cel mai important este ca suntem buni amici si in afara competitiilor sportive.”

Stim ca anul acesta, ca si anul trecut, ai participat la Tess Rally alaturi de o prezenta feminina deosebita. Ne poti spune despre cine este vorba si cum ti s-a parut?

Alex Lascu - Mihaela Balint“Numele Balint nu mai are nevoie de nici un fel de prezentare pentru cunoscatorul de motorsport din Romania. Sunt norocosul care o are in dreapta pe Mihaela, fiica marelui Campion care a fost Ludovic Balint. Asa cum spuneai, nu suntem la prima experienta de genul. Inca de anul trecut ne-am inteles bine, dictarea a mers perfect, timpi si tot ce tine de munca pe care trebuie sa o faca un navigator a fost exemplar facut de Miha”, a povestit tanarul pilot.

Tess Rally nu este un raliu chiar usor. La care proba te-ai simtit cel mai tare pus in dificultate?

“ Raliul Brasovului imi este o cursa draga, apropiatii stiu ca imi petrec foarte mult timp in orasul de sub Tampa. Acestea fiind spuse, cunosc foarte bine fiecare particica a drumurilor pe care s-au desfasurat probele speciale. Daca ma intrebai care proba mi-a placut mai mult, mi-ar fi fost la fel de greu sa raspund ca si la intrebarea pe care mi-ai pus-o. Nu cred ca am avut vreo proba unde sa fim pusi in dificultate.”

Atat la etapa anterioara, cat si anul acesta, cei doi au incantat publicul cu masini puternice cu care au reusit sa ofere publicului aflat pe probe un spectacol inedit,  “…de-a lungul vremii am avut norocul de a avea in preajma nume mari ale motorsportului romanesc si daca prestatiile mele au fost fie laudate, fie criticate de catre acestia, o parere a fost unanima, anume aceea ca „nu am avut cu ce”. Am inceput proiectul BMW 325R – MTA, fix in ideea aceasta, anume aceea ca atunci cand masina va fi gata sa fie o masina competitiva, rapida si fiabila. Am pornit asa cum marea majoritate o facem de la o maisna de strada. Ne ajuta in pregatirea masinii Sergiu Artan de la MTA Brasov (un nume despre care, veti auzi multe in anii ce vor urma) si, cand maisna va fi finalizata, lucru care se va intampla anul acesta, masina va fi o veritabila masina de competitii, fara rabat de la calitate si pefrormanta,” a povestit Alex. Masina cu care tanarul echipaj a reusit sa aduca un zambet pe fata spectatorilor a fost pregatita, ca si celalalte masini, de Sergiu Artan sub emblem MTA Service. “…am trecut de la ai fi mentor (impreuna cu Vlad Teodor i-am insuflat placerea de a conduce tractiune spate) , la preparator ( l-am pregatit pe Blu si pe Kitty cu care a participat in 2016 la Tess Rally), ajungand sa imi fie bun prieten. Joe este noua masina a lui Alex pe care o prepar si care are un potential imens. Din punct de vedere al motorului si al suspensiilor , JOE este 80% pregatit de start. Motorul este unul de 2.5 care dezvolta 192CP , insa pana la prima cursa va creste la 230CP. Pot spune despre Alex ca a evoluat fantastic avand un ritm accelerat in adaptarea la tractiune spate,” a declarat Sergiu Artan.

TESS RALLY BRASOV Superspeciala (8)Stim ca motorsportul inseamna si echilibru. Echilibrul creat intre navigator, pilot si masina poate deveni vital, iar legatura create intre membrii echipajului va duce la un bun mers al lucrurilor. Mihaela, jumatatea echipajului a mentionat:  “Acum a intrat in echipa noastra JOE care este atent pregatit de catre echipa MTA si care cu siguranta va face fiecare kilometru al probei o adevarata placere.”

In motorsport, ca si in alte obiecte sportive, spectatorii si fanii aflati pe margine sunt parte importanta din acel sport. Din pacate, asa cum spune si tanarul pilot, numarul spectatorilor a scazut semnificativ in ultima perioada.

“Vin la Brasov din 2000, am prins vremurile in care un derapaj la steaguri era aclamat ca un gol al echipei nationale, am vazut probe anulate si am vazut bai de multime. Ma intrebi ce iti pot spune despre spectatori, te voi intreba : care spectatori ? in 100 de kilometri de proba speciala (cu Poiana la vale, cu parcarile de la Belvedere, acul de par de la Steaguri si cu virajul de la Turnul Alb), nu s-au adunat 100 de oameni, cate 1 pentru fiecare kilometru alergat… Si e pacat, pentru ca sa participi in sportul asta este greu si din ce in ce mai greu si pentru ca fiecare leu atras de la parteneri se bazeaza pe prezenta oamenilor pe margine. Daca ei nu sunt, parteneri nu sunt si sportul moare. Vom ramane doar cu niste amintiri frumoase cu sute de oameni la acele de par de la Cabana Aviatorilor cand de-a latu veneau Titi si cu Marisca…

A aduce insa oamenii pe marginea probelor tine de fiecare din noi, de sportivi si de modul cum abordeaza cursa, de organizatori si de modul cum aleg dispunerea probelor speciale dar mai ales de Federatie care trebuie sa faca acest sport interesant si atractiv. Mersul #dealascu despre care vorbesti ne-a costat un set de gume la cursa asta, gume pe care le puteam linistit „economisi” pentru a le folosi cu alte ocazii. Insa nu asa intelegem noi sa facem sport. Vrei oameni pe margine, trebuie sa faci ceva sa ii aduci acolo. Tu cel care te plimbi pe probe cu taxa de inscriere si benzina de curse, ai sta pe margine sa vezi unul ca tine ? “

Motorsportul face casa buna cu pasiunea dar mai ales cu spectacolul. Din dorinta de a incanta fanii, dar si din aprecierea fanilor pentru tanarul echipaj, a luat nastere conceptual “De-a Lascu”.

“Expresia a merge de-a Lascu isi are originile in editia trecuta a Tess Rally, cand aceasta zicala s-a nascut. Anul acesta am fost mai conservatori in ceea ce priveste genul asta de abordare, dar, anul trecut, probabil ca am sarit calul putin. de aceea poate si zicala. Peste tot pe unde masina noastra putea, am fost de-a latul. Sportivi care sa mearga in derapaj sunt, insa cineva care sa o faca absolut peste tot asa cum am facut-o noi se pare ca nu a fost, asa ca, acest stil de mers a capatat denumirea de De-aLascu. Si imi place sincer !” a declarat Alex.

“Mereu m-a surprins ambitia lui de a fi altfel, de la masinile cu care concureaza la mersul #dealascu pentru a bucura spectatorii care sunt pe marginea probei , indiferent de vrem,” a relatat Mihaela Balint.

Crezi ca iti poti lasa amprenta in motorsportul romanesc?

“Vreau sa cred ca in toti acesti ani am facut ceva bine, vreau sa cred ca timpul isi va aduce aminte de Alex Lascu si de Mihaela Balint si mai vreau sa cred ca o va face cu placere. Suntem un echipaj tanar (echipajul nu componentii) care inca invata, pana acum am dat publicului stilul nostru de mers, lucram la masina care ne va furniza si rezultate pe plan sportiv. Mai in gluma mai in serios, acum la Tess Rally ne-am lasat amprenta pe un parapet la shakedown, deci da, cred ca suntem pe drumul cel bun.”

Pana cand masina pregatita de Sergiu Artan MTA Brasov o sa fie gata, tanarul echipaj se poate bucura de prezenta la editia cu numarul 46 a Tess Rally in calitate de deschizatori de traseu.

“Stim ca in acest joc nu este vorba doar de pilot-copilot. Intreaga echipa ce a facut posibila participarea celor doi la aceasta etapa primeste multumiri. “In spatele nostru si pentru noi este o echipa. Nimic din ce am realizat nu ar fi putut fi posibil fara ajutorul Domnului Alexandru Robescu – Dragon Star Curier, filmarile on si off board nu ar fi fost posibile fara ajutorul lui Raul Neagoe SJ CAM Romania si, cu siguranta vitezele noastre ar fi fost mult mai mici fara anvelopele Syron oferite de Nucu Giurgea – Super-Jante.ro. Vrem sa ii multumim lui Sergiu Artan MTA pentru masina pe care ne-a pregatit, pentru noptile pierdute si pentru multe multe altele.  – In fata voastra, noi, eu si Mihaela ne inclinam ! “

Speram ca dorintele sa devina realitate cat mai repede sa va vedem fericiti la linia de Start iar publicul prezent pe probe sa se bucure la fiecare “de-aLascu” vazut!

Credit foto: Popa Eduard, Dan Strauti


Tags: , , , , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Câmpulung Muscel, un loc atât de drag pentru Phoenix și Cătălin Ghigea

Pilotul Cătălin Cedric Ghigea și mașina sa de concurs, Alfa Romeo Alfetta GTV cu nume de cod Phoenix, mai au...

Închide