Alessandro Zanardi: ‘Va fi o experienţă foarte plăcută’

| 17 august 2018 | 0 Comments

Numărătoarea inversă a început: peste o săptămână, Alessandro Zanardi (Italia) va fi la startul aventurii sale în DTM. Pilotul oficial BMW va concura ca invitat special la cea de-a şaptea etapă a sezonului DTM 2018, la Misano (Italia). Într-un interviu, Zanardi vorbeşte despre visul său de a pilota o maşină DTM, impresiile sale despre BMW M4 DTM şi aşteptările sale pentru Misano.

Pentru Zanardi, vor fi două premiere deodată; va fi debutul lui în popularul campionat de turisme şi în premieră va pilota fără proteze. Modelul BMW M4 DTM modificat este echipat cu un sistem de frânare operat manual. Într-un interviu, Zanardi vorbeşte despre visul său de a pilota o maşină DTM, impresiile sale despre BMW M4 DTM şi aşteptările sale pentru Misano.

Alessandro, Misano se apropie – care de mare este entuziasmul?

Alessandro Zanardi: Este mare, dar cursele sunt abia peste câteva zile. Cred că entuziasmul va fi şi mai mare atunci când voi fi la Misano, când voi vedea celelalte maşini, când voi vedea camioanele echipelor, când voi simţi fumul şi voi auzi zgomotul.

Ai pilotat multe maşini de curse – înainte şi după accident. A fost un vis să pilotezi o maşină DTM?

Zanardi: Da, în cariera mea am fost destul de norocos încât să pilotez maşini superbe, în special în perioada din SUA. Monoposturile au fost, probabil, cele mai bune din întreaga istorie a motorsportului. Aveam 1.000 CP sub capotă, iar echilibrul dintre ceea ce era capabilă maşina să facă în viraje şi acceleraţie, dar şi viteza maximă pe care o puteai atinge erau lucru fantastice.

Dar mereu am privit DTM ca unul din lucrurile de circuit pe care îmi doream să le fac în carieră. Mereu am fost intrigat de tipul de maşină care, în viziunea mea, arată foarte sexy şi are performanţe incredibil de bune. Aşa că, în cele din urmă, am această şansă şi sunt bucuros şi recunoscător că BMW mi-a oferit-o.

Ai avut un test de succes la Vallelunga. Care sunt impresiile tale despre BMW M4 DTM?

Zanardi: Este o adevărată maşină de curse. Este din fibră de carbon; este creată să performeze. Suspensiile sunt unele de curse, le fel şi frânele, motorul este unul pentru curse, cutia de viteze este incredibil de rapidă, este fabricat la fel cum ai construi o cutie de viteze de Formula 1. Aşa că totul este făcut efectiv pentru curse. Iar maşina performează ca atare. În viraje, BMW M4 DTM este capabil să producă viteze incredibile. Poţi frâna într-o fracţiune de secundă când ajungi de la 300 km/h până în treapta a doua, după care maşina reaccelerează foarte repede. Este o maşină impresionantă.

Cu braţul tău, ai nevoie de 60-65 kgf pentru a frâna puternic cu maneta frânei operate manual. Nu este o problemă pentru tine?

Zanardi: Trebuie să aplic o presiune destul de mare, dar, evident, braţele mele sunt suficient de puternice pentru a face aceasta şi din nou în turul următor. Şi când decelerezi la aceste viteze, forţele longitudinale te ajută de fapt. Ele aduc masa corpului pe maneta frânei, aşa că este mai greu în garaj decât atunci când eşti pe circuit. Iar condiţia mea fizică, cu tot ce am făcut pe handcycle în ultimii ani, mă ajută din plin.

Care îţi sunt aşteptările pentru Misano?

Zanardi: Ştiu exact la ce să mă aştept pentru Misano. Ştiu cu DTM, în această perioadă, are cel mai competitiv platou de concurs din motorsport, fără îndoială. Formula 1 nu este atât de competitivă ca piloţi, pentru că, deseori, competitivitatea din maşină dictează jocul. În DTM, nivelul piloţilor este incredibil de ridicat. Piloţii sunt buni, nu sunt amatori sau piloţi care nu pot forţa maşina la limită.

Dar, per total, performanţele tuturor maşinilor sunt foarte apropiate şi deseori vezi întregul pluton compactat în mai puţin de o secundă. Iar aceasta arată că, pentru un tip de vârsta mea, cu lipsa de experienţă pe care o am, cu problema mea personală, va fi foarte dificil pentru mine să obţin un rezultat foarte bun. Voi face tot ce este posibil pentru a obţine maximum şi sunt sigur că în orice caz va fi o experienţă plăcută. Lucrul important este să plec de la Misano ştiind că am dat maximum şi că am făcut ceea ce prietenii mei de la BMW Motorsport ştiu că pot face.

Alessandro Zanardi – date şi informaţii

Date despre Alessandro Zanardi

Data naşterii: 23 octombrie 1966
Locul naşterii: Bologna (Italia)
Statut civil: căsătorit cu Daniela, un fiu: Niccolo

Carieră în motorsport

2016 Debut în BMW M6 GT3: victorie în etapa finală din Campionatul GT al Italiei, la Mugello
2015 Cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps, alături de Timo Glock şi Bruno Spengler, cu BMW Z4 GT3
2014 Blancpain Sprint Series cu BMW Z4 GT3
2005 – 2009 Campionatul Mondial FIA de Turisme (WTCC) cu BMW (patru victorii)
2004 Campionatul European FIA de Turisme (ETCC) cu BMW
2003 Revine ca pilot de curse, cu BMW, în Campionatul European FIA de Turisme (ETCC)
2001 CART Championship, accident sever la 15 septembrie, la Lausitzring, îşi pierde ambele picioare
1999 Formula 1
1997 – 1998 CART World Series (de două ori campion)
1996 IndyCar World Series
1991 – 1994 Formula 1

Principalele succese ca paraatlet

2018 Campionatul Mondial de Paraciclism: 1 medalie de argint, 1 medalie de bronz
2017 Campionatul Mondial de Paraciclism: 2 medalii de aur, 1 medalie de argint
2016 Jocurile Paralimpice de la Rio de Janeiro: 2 medalii de aur, 1 medalie de argint
2015 Campionatul Mondial de Paraciclism: 3 medalii de aur, triatlon pe distanţă lungă în Hawaii în 9h40:37
2014 Campionatul Mondial de Paraciclism: 2 medalii de aur, triatlon pe distanţă lungă în Hawaii în 9h47:14
2013 Campionatul Mondial de Paraciclism: 3 medalii de aur
2012 Jocurile Paralimpice de la Londra: 2 medalii de aur, 1 medalie de argint

Sursa si imagine: comunicat transmis Autostiri.ro


Tags: , ,

Category: DTM, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Mașina Anului în România, ediția a XX-a

Noua Kia Ceed este „Mașina Anului 2019 în România” - A treia generație Kia Ceed reeditează victoria din 2008 a...

Închide