DTM: Alessandro Zanardi este bine pregătit în ceea ce priveşte siguranţa

| 15 august 2018 | 0 Comments

Alessandro Zanardi (Italia) este bine pregătit în ceea ce priveşte siguranţa înaintea apariţiei speciale din următoarea etapă DTM, care va avea loc la Misano (Italia) la 25-26 august. Având ambele picioare amputate, pilotul oficial BMW nu are nici o problemă să iasă din cockpit pe cont propriu în limita de timp impusă de regulament în cazul unui accident.

Apariţia lui Zanardi la Misano va fi prima dată când va concura fără proteze. BMW M4 DTM a fost modificat pentru a-i permite să accelereze şi să frâneze doar cu ajutorul mâinilor. De asemenea, Zanardi nu are nici o îngrijorare cu privire la aspectul siguranţei de a pilota fără proteze.

Regulamentul specifică cu exactitate cât de repede un pilot trebuie să iasă din maşină după un accident. „Când se petrece un accident, toţi piloţii DTM trebuie să fie capabili să iasă din maşină pe cont propriu. Acest lucru nu trebuie să dureze mai mult de şapte secunde pe partea pilotului şi nouă secunde pe cea a pasagerului”, explică Christian Schmidt, delegat tehnic pentru DTM, citat de autostiri.ro. „Acest lucru este pentru a fi siguri că nimeni nu trebuie să aştepte asistenţă externă în cazul în care, de exemplu, se declanşează un incendiu la bord. Un test fitness oficial va avea loc în week-end, iar Alex va trebui să treacă această verificare. După aceea, nimic nu îl va împiedica să concureze.”

Zanardi s-a antrenat intens deja pentru acest test – şi a stat bine în limita de timp specificată. Purtând cască şi sistem HANS, el are nevoie de aproximativ 4,5 secunde pentru a ieşi din BMW M4 DTM. „Nu îmi este teamă de acest test”, a confirmat Zanardi, citat de autostiri.ro. „Mereu am fost convins că îl voi trece cu uşurinţă. Există o mulţime de mânere într-un cockpit DTM pe care le pot folosi pentru a mă extrage de acolo. Nu aş spune că sunt mai rapid decât alţi piloţi DTM, dar cu siguranţă nu sunt mai lent.”

Nepurtarea protezelor este privită de către pilotul italian ca fiind un avantaj. „Mă pot mişca mai rapid fără proteze. Cu acestea, ar exista un risc mai mare de a rămâne blocat pe undeva.” De asemenea, Zanardi este mai agil şi în afara maşinii atunci când nu poartă protezele – de exemplu, când părăseşte maşina rapid atunci când aceasta este blocată în bancul de pietriş. În acest caz, Zanardi pur şi simplu merge în mâini, ceea ce este mai uşor decât cu protezele.

Zanardi este bine pregătit – delegatul tehnic DTM nu are nici o îndoială în această privinţă: „Îl cunoaştem pe Alex Zanardi ca un pilot incredibil de entuziast, foarte atent la detalii, şi suntem sigură că îndeplineşte toate condiţiile pentru a pilota o maşină DTM la limită – cu ajutările tehnice necesare pentru dizabilitatea lui”, a accentuat Schmidt.

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , ,

Category: DTM, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Locul III la Baja Troia Turkey 2018 pentru TRANSCARPATIC Rally Team

Çanakkale, provincie importantă din punct de vedere geostrategic, locuită încă din cele mai vechi timpuri, cu multe muzee și cetăți...

Închide