Al 12-lea podium monopolizat de BMW în DTM

| 21 august 2017 | 0 Comments

Cea de-a 11-a cursă a sezonului 2017 i-a adus lui Timo Glock (Germania) cea de-a patra victorie a sa în DTM. Plecat din pole position, el a trecut primul linia de sosire cu DEUTSCHE POST BMW M4 DTM după 37 de tururi.

Pe locurile următoare s-au clasat coechipierii săi BMW, Marco Wittmann (Germania) şi Maxime Martin (Belgia), care au completat cel de-al 12-lea podium monopolizat de BMW în istoria participărilor în DTM.

În a doua manşă a week-endului de cursă de la Zandvoort, Augusto Farfus (Brazilia) a obţinut al şaselea pole position din cariera sa în cel mai popular campionat de turisme din lume, în timp ce Wittmann a trecut primul linia de sosire.

Cu toate acestea, campionul en-titre nu s-a putut bucura de succes, fiind descalificat ca urmare a faptului că, la inspecţia tehnică de după cursă, comisarii nu au putut lua cantitatea minimă de benzină pentru proba de combustibil. Alţi patru piloţi – Martin, Glock, Farfus şi Bruno Spengler (Canada) – s-au clasat în puncte pentru echipele BMW.

Cursa 1, calificări:

Sesiunea de 20 de minute a început sub soare, iar piloţii BMW au evoluat bine în prima jumătate a calificărilor. Timo Glock a stabilit cel mai rapid tur – 1:27,823 – cu DEUTSCHE POST BMW M4 DTM, fiind urmat de piloţii BMW Augusto Farfus (Shell BMW M4 DTM), Marco Wittmann (Red Bull BMW M4 DTM) şi Maxime Martin (SAMSUNG BMW M4 DTM).

O aversă abătută peste circuitul dintre dune a făcut ca nimeni să nu-şi poată îmbunătăţi timpul, astfel că Glock a obţinut al treilea pole postion din cariera sa în DTM. Ocuparea primelor patru locuri pe grilă a reprezentat cel mai bun rezultat în calificări pentru piloţii BMW de la cursa de sâmbătă desfăşurată la Oschersleben în 2015.

Tom Blomqvist a intrat şi el în Top 10, clasându-se al şaptelea cu BMW Driving Experience M4 DTM. La cel de-al 150-lea start în Deutsche Tourenwagen Master, Bruno Spengler a fost pe poziţia a 17-a a grilei de start.

Cursă:

Înainte de startul cursei directorul BMW, Jens Marquardt, i-a oferit lui Bruno Spengler un tort pentru a marca cele 150 de starturi în DTM. După 37 de tururi, Spengler a încheiat această cursă aniversară pe locul al 14-lea. În fruntea plutonului, acţiunea a fost dominată de patru BMW M4 DTM care au luat startul de pe primele două linii ale grilei. Timo Glock a fost urmat de Marco Wittmann şi Maxime Martin, care l-a depăşit pe Augusto Farfus în primele viraje.

Tom Blomqvist a efectuat pit stopul obligatoriu după primul tur. 17 tururi mai târziu, o problemă a maşinii l-a obligat să abandoneze. În acest timp, Glock, Wittmann şi Martin au reuşit o evoluţie perfectă şi au asigurat o triplă pentru BMW. Martin a rezistat cu succes în faţa atacurilor date de piloţii Audi Mike Rockenfeller (Germania) şi Jamie Green (Marea Britanie) în partea finală a cursei. Farfus a retrogradat în pluton după pit stop, dar a încheiat al şaselea şi a acumulat puncte preţioase.

Reacţii:

Jens Marquardt (directorul BMW Motorsport): A fost un cursă deosebit aici, la Zandvoort. Am avut calificări remarcabile, unde am obţinut primele patru locuri, chiar dacă am avut şi un pic de noroc cu vremea. Cu toate acestea, băieţii au făcut o treabă minunată în cursă, ocupând întreg podiumul. Este un rezultat excelent pentru noi. Am făcut totul aşa cum trebuie.

Gestiunea pneurilor a fost o provocare reală, iar ei au reuşit să se descurce de minune. Sunt încântat pentru Timo, Marco şi Maxime. Augusto a marcat şi el puncte importante – o treabă deosebită. Felicitări lui Bruno Spengler pentru cea de-a 150-a cursă în DTM. Este păcat că nu a reuşit să intre în Top 10 după ce a fost al 17-lea la start.

Timo Glock (#16, DEUTSCHE POST BMW M4 DTM – loc pe grilă: 1, loc în cursă: 1): Fără îndoială, sunt foarte fericit pentru cum s-a desfăşurat cursa. Am plecat din pole position şi, într-o oarecare măsură, am controlat întrecerea. Ar putea părea uşor, dar nu a fost aşa, pentru că pneul stânga faţă este foarte solicitate aici. Maşina a fost foarte bună în primul tronson.

Ciudat, dar am avut ceva vibraţii pe puntea faţă în partea a doua, ceea ce a dus la o pană lentă la pneul dreapta faţă. A fost foarte greu după aceasta, dar în final am făcut o treabă foarte bună. Este plăcut să avem o nouă triplă BMW. BMW Team RMG are doi piloţi pe podium, ceea ce este fantastic.

Cursa 2, calificări:

Au trecut aproape doi ani de când Augusto Farfus a obţinut ultimul său pole position în DTM. Pilotul BMW Team RMG a revenit acum în fruntea grilei de start. El a obţinut cel mai rapid tur, cu timpul de 1:27,475, la comenzile Shell BMW M4 DTM, fiind mai rapid cu 0,141 secunde faţă de Marco Wittmann, care a luat startul din prima linie a grilei cu Red Bull BMW M4 DTM. Acesta a fost al şaselea pole position din cariera DTM a lui Farfus. Maxime Martin a fost al treilea cu SAMSUNG BMW M4 DTM.

Timo Glock (DEUTSCHE POST BMW M4 DTM) a stabilit al cincilea timp, dar a fost blocat de Edoardo Mortara (Italia, Mercedes) în ultimul tur lansat. Ca urmare a unei dispute între cei doi piloţi, Glock a fost descalificat ulterior şi a luat startul de pe coada grilei. Bruno Spengler (BMW Bank M4 DTM) şi Tom Blomqvist (BMW Driving Experience M4 DTM) s-au calificat pe poziţiile a noua, respectiv a 14-a, dar au avansat două locuri pe fondul penalizărilor primite de Glock şi Gary Paffett (Marea Britanie, Mercedes).

Cursă:

Tom Blomqvist a fost obligat să ia startul de la standuri după ce a efectuat un tête-à-queue în turul de formare. La scurt timp după aceea, el a primit o penalizare „drive-through” pentru depăşirea limitelor pistei şi a coborât mult în clasament. Dintre cele două BMW aflate în prima linie, Marco Wittmann a reuşit un start mai bun şi l-a depăşit pe Augusto Farfus, preluând conducerea.

Iniţial, Maxime Martin nu a reuşit să demareze, dar a putut să plece, chiar dacă a ajuns pe ultima poziţie. Bruno Spengler a anticipat startul, ceea ce i-a adus o penalizare de cinci secunde. În fruntea plutonului, Wittmann a luat un avans de câteva secunde faţă de Mike Rockenfeller (Audi) şi şi-a menţinut avansul până la pit stopul obligatoriu, efectuat în turul 14.

Dublul campion a rezistat atacurilor lui Rockenfeller în ultimele 15 minute ale cursei, trecând primul linia de sosire. Martin şi Timo Glock au revenit puternică după pit stopurile efectuate timpuriu şi în cele din urmă au ocupat poziţiile a şaptea, respectiv a opta. Farfus a acumulat şi el puncte pentru clasarea pe locul al nouălea. Spengler şi Blomqvist au încheiat pe locurile al 11-lea şi al 13-lea. Toţi piloţii BMW au promovat un loc în cele din urmă ca urmare a descalificării lui Wittmann.

Reacţii:

Jens Marquardt (director BMW Motorsport): Per total, am obţinut multe puncte la Zandvoort. Tripla de sâmbătă, cu Timo Glock, Marco Wittmann şi Maxime Martin pe podium, a fost unul din punctele de atracţie ale sezonului. Din păcate, descalificarea lui Marco Wittmann din cursa de duminică ne-a împiedicat să obţinem o nouă victorie. Este mare păcat.

Vom analiza cum s-a putut întâmpla aşa ceva. Maxime Martin şi Timo Glock au luptat din greu pe parcursul cursei, iar Augusto Farfus şi Bruno Spengler au adus şi ei puncte. Manevre de depăşire, acţiune pe circuit şi puncte importante: în ciuda dezamăgirii cauzată de ratarea victoriei duminică, Zandvoort a fost şi de aceasta dată o aventură plăcută pentru noi.

Maxime Martin (#36, SAMSUNG BMW M4 DTM – loc pe grilă: 3, loc în cursă: 6): A fost o cursă dificilă. Am calat motorul la start. Nu ştiu ce s-a întâmplat, pentru că totul a fost aşa cum este de obicei. Fără îndoială a fost dificil să revin de pe ultimul loc. Am reuşit să adunăm câteva puncte, ceea ce este în regulă.

Clasamente:

Piloţi: 1. Mattias Ekström 128p; 2. René Rast 114p; 3. Mike Rockenfeller 110p; 4. Timo Glock 104p; 5. Maxime Martin 102p; 6. Lucas Auer 99p; 7. Jamie Green 99p; 8. Marco Wittmann 93p; 9. Gary Paffett 75p; 10. Bruno Spengler 62p; 11. Paul di Resta 59p; 12. Robert Wickens 58p; 13. Nico Müller 49p; 14. Edoardo Mortara 41p; 15. Maro Engel 29p; 16. Augusto Farfus 23p; 17. Tom Blomqvist 21p; 18. Loïc Duval 18p.

Echipe: 1. Audi Sport Team Rosberg 213p; 2. Audi Sport Team Abt Sportsline 177p; 3. BMW Team RBM 164p; 4. Mercedes-AMG Motorsport BWT 140p; 5. Mercedes-AMG Motorsport Mercedes me 133p; 6. Audi Sport Team Phoenix 128p; 7. BMW Team RMR 125p; 8. BMW Team RMG 116p; 9. Mercedes-AMG Motorsport SILBERPFEIL Energy 88p.

Constructori: 1. Audi 518p; 2. BMW 405p; 3. Mercedes 361p.

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: ,

Category: DTM, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Raport de cursă Rotax MAX Challenge Grand Finals 2017 – Portimao

Finala internațională Rotax s-a încheiat weekendul trecut cu deja consacrata competiție MAX Challenge Grand Finals. Kartodromul Algarve din Portugalia a...

Închide