3 întrebări pentru… Philipp Eng

| 27 august 2018 | 0 Comments

Cea dintâi cursă desfăşurată noaptea din istoria DTM a avut loc sâmbătă la Misano (Italia). Pilotarea BMW M4 DTM în întuneric a fost un teritoriu neexplorat pentru toţi piloţii. Philipp Eng (Austria) a reuşit o evoluţie ofensivă spectaculoasă la comenzile SAMSUNG BMW M4 DTM, fiind lider al cursei pentru o scurtă perioadă şi încheind în puncte. În interviu, el a vorbit despre impresiile sale cu privire la cursa nocturnă şi apariţia specială impresionantă a lui Alessandro Zanardi (Italia).

Philip, primele curse nocturne din istoria DTM: cum a fost până acum?
Philipp Eng: Per total, cred că a fost un week-end excelent. Aş fi fost fericit cu mai multe curse precum aceasta în calendar. În fiecare dimineaţă eram pe plajă, beam cappuccino şi mâncam piadina – cu greu poţi avea ceva mai mult”, spune vizibil amuzat. „Vorbind serios, mi-ar plăcea să văd mai multe curse nocturne în DTM. Cred că ar funcţiona foarte bine la Norisring. Ar fi un spectacol deosebit. Cred că experienţa mea din cursele de anduranţă este de foarte mare ajutor în week-end.

Acum trei săptămâni am concurat în cursa de 24 de ore de la Spa. Desigur, ochii au nevoie de unul sau două tururi pentru a se obişnui cu condiţiile de lumină. După aceea, totul este aproape normal. Mereu este un pic diferit pe timpul nopţii, comparativ cu pilotajul pe timpul zilei. Este foarte plăcut să vezi scânteile zburând atunci când treci peste vibratoare. Sunt imagini foarte atractive, atât pentru piloţi, cât şi pentru spectatori.

Ai luat startul de pe locul al 18-lea şi ai fost lider o vreme: cum a fost posibil?
Philipp Eng: Startul pe anvelope de ploaie a fost, fără îndoială, decizia corectă. Am avut sincronizarea perfectă pentru pit stop. Apoi am avut câteva tururi bune. Eram în spatele lui Timo şi am crezut că lucrurile arată bine pentru mine. Ritmul meu a fost senzaţional când am fost în plutonul fruntaş.

Maşina mea a fost uşor acroşată de cea a lui Edoardo Mortara atunci când lucrurile au devenit mai strânse. Nu a fost nimic grav, dar nu ne-a ajutat deloc. Au mai fost 1-2 contacte ulterior, dar nu au afectat prea mult performanţele. Cu toate acestea, a fost plăcut să fiu lider pentru o vreme. A fost şi un pic de noroc, dar am avut şi strategia potrivită şi ritmul bun.

Acum sper că nu mai trebuie să aşteptăm prea mult pentru prima victorie. Mi-aş dori rezultate mai bune în calificările următoarelor curse. Acest lucru nu a fost bun ieri (n.a. sâmbătă). Să iei startul atât de în spate face ca totul să fie inutil de dificil.

Platoul de concurs a inclus şi un invitat special în acest week-end, în persoana lui Alessandro Zanardi. Cum îi evaluezi performanţa până acum?
Philipp Eng: Alex face o treabă foarte bună. Trebuie să admiri nivelul lui de performanţă, în special când pilotează în DTM, cu frâne de carbon şi fără ABS, pe ploaie. Controlul frânării doar cu mâna dreaptă necesită cea mai bună coordonare. Este destul de dificil să faci acest lucru şi cu un picior stâng solid. Este fenomenal că el reuşeşte. O dată am pilotat BMW M6 GT3 cu frână de mână, dar aveam ABS şi frâne de oţel, aşa că nu a fost chiar atât de dificil. Înainte de cursă am fost să-l văd. După rezultatul meu din calificări, să fiu alături de Alex Zanardi a fost singurul lucru pozitiv.

Sursa si imagine: comunicat transmis Autostiri.ro


Tags: ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Premieră mondială, aplicație Bosch: cheile unui autovehicul sunt de domeniul trecutului

Gestionare sigură și fără stres a cheii prin intermediul smartphone-ului. Digital, nu analogic: cu ajutorul aplicației Perfectly Keyless, Bosch integrează...

Închide