115 ani de la fondarea Automobil Clubul Roman (A.C.R.)! La multi ani!

| 5 aprilie 2019 | 0 Comments

Astazi se implinesc 115 ani de la fondarea Automobil Clubul Roman (A.C.R.)! La multi ani!

File de istorie 1904 – 1948 (alte date importante din istoria ACR gasiti pe pagina http://www.acr.ro/file-de-istorie-1904-2005.html)

5 APRILIE 1904. În salonul de onoare al Hotelului Boulevard din Bucureşti (clădire existentă şi în prezent), un grup de automobilişti, constituiţi în Adunarea Generală, a hotarât şi a semnat actul de înfiinţare a primei asociaţii a automobiliştilor din ţara noastră: Automobil Club Român. Automobil Club Român se înscrie, astfel, în primele 10 cluburi centenare din Europa şi în primele 14 cluburi centenare din întreaga lume.

SEPTEMBRIE 1904. Are loc prima cursă de automobile din România organizată de ACR pe traseul Bucureşti – Giurgiu – Bucureşti (120 km). România a fost printre primele 6 ţări din lume care au organizat concursuri auto, după Franţa, SUA, Germania, Italia şi Austria.

8 DECEMBRIE 1905. ACR a fost primit ca membru al Asociaţiei Internaţionale a Automobil Cluburilor Recunoscute de la Paris, devenită ulterior Federaţia Internaţională a Automobilului (FIA).

15 DECEMBRIE 1906. Prinţul George Valentin Bibescu, Preşedintele ACR, participă, pentru prima dată, la Şedinţa Asociaţiei Internaţionale a Automobil Cluburilor Recunoscute, ţinută la Paris.

IANUARIE 1909. RECUNOAŞTEREA OFICIALĂ A AUTOMOBIL CLUB ROMÂN DE CĂTRE STATUL ROMÂN. Monitorul Oficial din 13 martie 1909 publică LEGEA cu articol unic: ”Se recunoaşte Societăţii Automobil Club Român, din Bucureşti, calitatea de persoană morală, pe baza alăturatelor statute…”, în conformitate cu hotărârea Camerei Deputaţilor din 22 ianuarie 1909 şi a  Senatului din 19 februarie acelaşi an.

ANUL 1914. Automobil Club Român îşi schimbă statutul în Automobil Club Regal Român (ACRR), iar timp de 33 de ani Regii României au deţinut funcţia de preşedinţi de onoare ai ACRR.

15 IANUARIE 1921. Adunarea Generală a ACRR introduce un nou capitol în Statut (capitolul 6) privind autorizarea cluburilor regionale. Primul club regional a fost înfiinţat la 8 septembrie 1921, la Cluj. Printre membrii lui de onoare s-a numărat Octavian Goga.

22 MARTIE 1924. George Valentin Bibescu a solicitat înlocuirea sa din funcţia de Preşedinte al ACRR, fiind ales ca preşedinte al Federaţiei Aeronautice Internaţionale, cu sediul la Paris. În locul său a fost ales ca Preşedinte al ACRR Ion M. Mitilineu.

ANUL 1925. ACRR s-a afiliat la Consiliul Central al Turismului Internaţional, cu sediul la Paris.

ANUL 1926. Alexandru Berlescu realizează, în premieră, înconjurul României pe un Oldsmobile, parcurgând 2.447 km în 50 de ore.

ANUL 1926. Are loc, de asemenea, în România, prima cursă Bucureşti – Paris şi retur, fără oprire, performanţă realizată de Henry Manu, însoţit de N. Constantinescu, pe o maşină Buick.

ANUL 1927. Este înfiinţat Automobil Club Regional Moldova de Sus, Cernăuţi, potrivit Statutului ACRR.

ANUL 1928. Este editat GHIDUL DRUMURILOR din România, sub direcţiunea lui Ion Cămărăşescu, vicepreşedinte al ACRR.

ANUL 1929. Automobil Club Regal Român devine membru fondator al CERCULUI DE SPORTURI BĂNEASA (Country Club), cu denumirea actuală de Clubul Diplomatic Bucureşti.

ANUL 1931. Marin Butculescu, pilotând un Chrysler Imperial, coboară recordul de viteză pe ruta Paris – Bucureşti sub 40 de ore.

ANUL 1933. Darea de seamă anuală a ACRR consemnează numărul membrilor “societari” şi “turişti” ai clubului la 1.300.

ANUL 1936. Petre Cristea şi Ion Zamfirescu (însoţiţi de Gogu Constantinescu) câştigă Raliul Monte Carlo, pe un Ford V8, performanţă considerată ca fiind cea mai mare victorie a automobilismului românesc.

15 FEBRUARIE 1942. În cadrul Adunării Generale Anuale a Automobil Club Regal Român pentru dare de seamă a activităţii pe anul 1941 a fost omagiată activitatea prinţului George Valentin Bibescu, care decedase în 1941.

15 FEBRUARIE 1943. În Adunarea Generală Anuală a Automobil Club Regal Român pentru dare de seamă a activităţii pe anul 1942 s-a relevat faptul că ACRR a fost singura societate care, începând cu 1910 şi până în 1943, s-a ocupat de confecţionarea şi instalarea semnalizării rutiere, cu finanţare din partea Statului Român.

15 FEBRUARIE 1947. Are loc Adunarea Generală Anuală a ACRR, pentru dare de seamă a activităţii pe anul 1946. S-a menţionat că aceasta a fost a 42-a Adunare Generală de la înfiinţarea societăţii. Cu acest prilej s-a relevat că în anul expirat s-a stins din viaţă Ion M. Mitilineu, care în perioada 1924 – iulie 1946 a fost, neîntrerupt, timp de 22 de ani, Preşedintele ACRR. De asemenea, s-a relevat că la 24 iunie 1946 a avut loc transformarea Asociaţiei Internaţionale a Automobil Cluburilor Recunoscute (AIACR) în Federaţia Internaţională a Automobilului (FIA).

1 IANUARIE 1948. Automobil Club Regal Român primeşte denumirea de Automobil Clubul Republicii Populare Române (ACRPR), cu sediul în B-dul 6 Martie nr. 5, fiind unicul club naţional recunoscut oficial.

VIA: http://www.acr.ro


Tags: , , , ,

Category: News, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Cupa DACIA dă startul celei de-a 13 ediții, cu noi parteneri și 16 echipaje înscrise

Numărul mare de tineri care își încep chiar de la 16 ani o cariera “la Cupă”, pentru a-și continua apoi...

Închide